MargaretaBlafield

Mitä sitten jos akku loppuu tai sähkö katkeaa?

  • Kuutamolla ollaan kun lamppu sammuu
    Kuutamolla ollaan kun lamppu sammuu

Kerroin naamakirjassa eilisestä asiointimatkastani;

Elämä on käynyt vaikeaksi, sanoi iäkäs rouva bussissa kun tuli puhetta pakkonetistä. Tulisi tuhottoman kalliiksi hoitaa kaikki laskut ja asioimiset ilman nettiä.
Kaikki muuttuu niin nopeasti, voisivat vähän odottaa, hän jatkoi.
Totta tosiaan, ei millään pysy perässä ja kaikki aikaa tuhraantuu teknisten vempaiden opiskeluun ja niiden kanssa renkkaamiseen.
Nettisivuistakaan ei enää meinaa saada tolkkua. Jopa kaupungin sivut on muutettu entisestäkin sekavimmaksi. Sitä oli todennut myös kaupungin palveluohjaaja joka ystävällisesti kirtjoitti minulle lapulle yhteystiedot työntekijälle johon pitää ottaa yhteyttä.
Asiakaspalvelupuhelimissa saattaa joutua jonottamaan maksullisesti puolisen tuntia. VR:ltä pitäisi kalliilla hinnalla tilata puhelimeitse johonkin R-kioskiin junalipun, ellei haluaa/osaa käyttä aseman automaatit.

Kun netin käyttö tyssää johonkin ongelmaan voi soittaa jollekin gurulle tai helpsonille, jotka veloittavat yli 2 € minuutilta. Selviäisikö asia edes puolessa tunnissa? En ole kokeillut.

Kirjastossa oli jaossa paperille painettua Nysse-aikatauluja, osittainen vapaavalikoima joka linjalle erikseen painetuista klapusta. Jos haluaa kaikki linjat pitää mennä keskustaan TKL:n asiointikonttoriin. Jäi vieläkin epäselväksi onko ollenkaan myytävänä kätevät kirjaset johon oli koottu kaikkien linjojen aikataulut, reittikartta ja keskustorin pysäkkikartta sekä tarpeellinen info poikkeusajaoista jolloin ei ole kuljetusa kuin vainajien luo.
Ymmärettävistä syistä, kun koko kaupungin keskusta on kuin sekainen sumppu. bussit ovat usein aikataulusta myöhässä. Hikistä hommaa kuljettajille. Nyt olin mennyt ajoissa pysäkkille ehtiäkseni samalla lipulla vaihtaa, mutta bussi oli lähes kymmenen minuttia myöhässä viitteellisestä aikataulusta ja rahastusautomaatti veloitti uuden matkan hinnan kortiltani.
Minusta on epäreilua rahastaa asiakasta bussin myöhästymisestä!
Luulisi olevan mahdollista ohjelmoida rahastusautomaatti niin että viivästys otettaisiin huomioon. Ennen oli sentään muutaman minuutin marginaali vaihtoajassa, nyt ollaan tarkennettu rahastus asiakkaan vahingoksi.
Kerran kuski sääti ajoituksen kun bussiin noustessa huomautin myöhästymisestä. Ehkä sellainen mahdollisuus ei enää ole kun kaikki on jo niin automatisoitu - ainakin osittain.

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

0Suosittele

Kukaan ei vielä ole suositellut tätä kirjoitusta.

Toimituksen poiminnat